Στόχοι
Οι ερευνητικές επιδιώξεις των φορέων της σύμπραξης οδηγούν στην φυσική πραγμάτωση ενός συστήματος που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο ενός τυπικού οικιακού περιβάλλοντος. Η λύση Elder Tablet θα αποτελείται από ένα tablet, ιατρικές και καθημερινές συσκευές, οικιακούς αισθητήρες και μια πύλη με δυνατότητα λήψης αποφάσεων. Το σύστημα θα έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Χρήση Bluetooth / WiFi ιατρικών συσκευών
- Χρήση οικιακών αισθητήρων (θερμοκρασία, υγρασία, αισθητήρας κίνησης, κλπ.) για την αξιολόγηση του επιπέδου της δραστηριότητας του ηλικιωμένου και για έλεγχο του αν αυτός/αυτή ζει σε ένα υγιές περιβάλλον. Βάσει των συλλεγόμενων δεδομένων από τους αισθητήρες αυτούς, μερικές συστάσεις θα δίνονται στους ηλικιωμένους (π.χ. αυξήστε τη θερμοκρασία του σαλονιού σας κατά 1 βαθμό, ανοίξτε ένα παράθυρο, αυξήστε το επίπεδο της δραστηριότητά σας κ.λπ.)
- Αποστολή ειδοποιήσεων στους επαγγελματίες υγείας / ιατρικό προσωπικό ή στους συγγενείς σε περίπτωση εντοπισμού ανωμαλιών
- Αλληλεπίδραση με τους γιατρούς και τους παρόχους υπηρεσιών μέσω μιας δικτυακής πύλης
- Σχεδίαση διεπαφής χρήστη προσαρμοσμένη για ηλικιωμένους
- Εύκολη πρόσβαση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μέσα μαζικής ενημέρωσης μέσω της μονάδας κοινωνικής αλληλεπίδρασης
Σε αντίθεση με τα τυπικά tablets, η εργονομία, η διεπαφή και οι εφαρμογές θα είναι ειδικά σχεδιασμένες για ηλικιωμένους. Στο πλαίσιο του έργου ELTAB το σύστημα θα σχεδιαστεί και θα αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας:
- Τεχνολογίες Υπολογισμού Νέφους (Cloud Computing) για ανάπτυξη λογισμικού και αποθήκευση δεδομένων
- Τεχνολογίες ασύρματης επικοινωνίας για μεταφορά δεδομένων από τα όργανα μέτρησης και τους αισθητήρες στο σύστημα λήψης αποφάσεων.
- Οντολογίες για την μοντελοποίηση του χρήστη ως μιας βιο-ψυχο-κοινωνικής οντότητας που περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που αφορούν την βιολογική και ψυχική υγεία του καθώς και την κοινωνική λειτουργικότητά του.
- Αλγόριθμους για την υλοποίηση των μηχανισμών λήψης αποφάσεων (rule-based, Bayesian Networks)
- Τεχνολογίες κινητού υπολογισμού
- Αρχιτεκτονική Ν-επιπέδων
- Φιλική προς το χρήστη Διεπαφή γραφικών (GUI)
- Βαθμωτή και υπηρεσιοστρεφή δομή